RET-Monsters

Een mobiele applicatie voor kinderen die worstelen met hun gevoelens

Educatief & Informatief

RET-Monsters

— OPDRACHTGEVER
Sensire

— CATEGORIE
Serious games & Gedragsverandering
​​​​​​​

— ROL
Deels designer
Conceptbedenker
Onderzoeker

— PROGRAMMA'S
Adobe Illustrator
Adobe Indesign
Adobe Photoshop
Adobe XD

RET-monsters is een app waarbij de kinderen zelf een eigen ‘monster’ kunnen bouwen. Kinderen kunnen hun gevoelens koppelen aan een eigen ‘monster’ met behulp van de vragen van de RET-methode. Het monster heeft negatieve gevoelens. De gebruiker kunt deze negatieve gevoelens veranderen in positieve gevoelens door verschillende minigames te spelen.

De applicatie is bedoeld voor kinderen van circa 9 tot 14 jaar, omdat deze doelgroep vaak met problemen zit waar ze geen raad mee weten. De doelgroep zal dus veel baat hebben bij de RET-methode.

Mijn bijdrage aan dit project is vooral onderzoeken. Het is aan mij de taak om vast te leggen hoe gebruikers het spel doorlopen.

De applicatie RET-Monsters heb ik samen met drie medestudenten ontwikkeld. Aanleiding van dit project is de vraag van het bedrijf Sensire.

Sensire heeft ons de opdracht gegeven om een applicatie te ontwikkelen die gebruik maakt van de RET-methode. Wij moeten een veelgebruikte werk-hulpmethode omzetten tot een visueel aantrekkelijk en gemakkelijk te gebruiken applicatie op de smartphone. Op deze wijze kunnen cliënten van Sensire zelfstandig aan de slag. Hiermee is er minder contact met de zorgverlener nodig.